BNP Paribas stelt mobiliteit centraal in ontwikkelingsprojecten
Via zijn verschillende activiteiten positioneert BNP Paribas zich in de volledige waardenketen van de sector ter ondersteuning van de overgang van de klanten naar een meer duurzame mobiliteit. Bovenop de inkomsten die elk van zijn activiteiten genereert, heeft de groep zich tot doel gesteld om tegen 2025 1 miljard euro extra inkomsten te genereren via zijn transversale mobiliteitsinitiatieven. Voor retail-klanten in Frankrijk lanceert BNP Paribas tegen 2023 de eerste fase van zijn "all-in-one"-platform voor digitale mobiliteit.
Milieubewustzijn, veranderende regelgeving, nieuwe toepassingen en technologische vooruitgang veranderen de mobiliteit op alle niveaus van de waardenketen, van autofabrikanten, distributeurs, digitale spelers tot particulieren.
Door zijn historische rol op de Europese mobiliteitsmarkt heeft BNP Paribas in zijn verschillende business-units een diepgaand inzicht ontwikkeld in de uitdagingen waarmee de sector wordt geconfronteerd. CIB ondersteunt en adviseert grote productiegroepen, Arval BNP Paribas zet wagenparken en nieuwe mobiliteitsoplossingen in en BNP Paribas Leasing biedt financieringsoplossingen voor de bijhorende infrastructuur. De commerciële banken van de groep, BNP Paribas Personal Finance en BNP Paribas Cardif, ondersteunen particulieren met financierings- of verzekeringsoplossingen.
Bovenop de inkomsten die elk van zijn business-lines genereert, heeft de groep zich tot doel gesteld om tegen 2025 nog eens 1 miljard euro extra inkomsten te genereren via zijn transversale mobiliteitsinitiatieven. Om dit doel te bereiken, maakt de groep gebruik van zijn geïntegreerd model en de expertise van zijn business-lines om gecoördineerde oplossingen aan te bieden om klanten te ondersteunen op weg naar de mobiliteit van morgen: advies, industriële financiering, beheer van bedrijfswagenparken, auto-leasing, verzekeringen, elektrificatie van mobiliteit, ontwikkeling van alternatieve mobiliteit (zoals fietsen), ondersteuning van innovatie en de lancering van een multimodale mobiliteits-hub die diensten koppelt van infrastructuur tot mobiele app.
De mobiliteitsinitiatieven van de groep pakken drie grote uitdagingen aan om een eerlijke en doeltreffende overgang te garanderen: klanten ondersteunen bij het versnellen van hun energietransitie, inspelen op nieuwe mobiliteitsbehoeften en -gebruiken en mobiliteit toegankelijk maken voor iedereen.
Via een allesomvattend digitaal platform wil dit aanbod retail-klanten ondersteunen, van het inschatten van hun mobiliteitsbehoeften tot het leveren van het juiste voertuig. In een paar klikken, via de applicatie of de mabanque-website, zullen de retail-klanten van BNP Paribas in Frankrijk hun behoeften kunnen definiëren op basis van hun gebruik, budget en voorkeuren, en de meest geschikte oplossingen kunnen identificeren: type voertuig, financieringswijze tussen krediet en leasing (verhuur op lange termijn of leasing met koopoptie), verzekering en aanverwante diensten. Om klanten te helpen bij hun overgang naar een meer verantwoorde mobiliteit, zal op het platform ook een simulator van de koolstofvoetafdruk beschikbaar zijn evenals een calculator van de gebruikerskosten om hun uitgaven te begrijpen en te optimaliseren, naast de nominale waarde van het voertuig. Parallel aan het digitale traject zullen klanten op elk moment een beroep kunnen doen op een expert om hen te adviseren.
Meer info: https://www.bnpparibas.be.
BNP PARIBAS FORTIS N.V.
ARVAL BELGIUM N.V.
BNP PARIBAS CARDIF BELGIUM
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.