Colruyt Group Foundation verbreedt focus

27/09/2024 OM 08:00 - Luc Willemijns
Colruytgroupfoundation1250924

Colruyt Group Foundation, de bedrijfsstichting van Colruyt Group voorheen gekend als Collibri Foundation, verbreedt zijn focus naar gezonde voeding en duurzame landbouw, naast projecten voor jongeren. Met een verhoogd jaarlijks budget van 5 miljoen euro steunt de stichting 29 projecten, waarvan acht nieuwe Belgische initiatieven. Doel is om jongeren, landbouwers en kwetsbare gezinnen te empoweren voor een duurzame toekomst. Klanten kunnen via het Xtra-spaarprogramma actief bijdragen tot deze initiatieven.

Na twintig jaar activiteit als Collibri Foundation streeft de vernieuwde Colruyt Group Foundation naar een bredere maatschappelijke impact door zijn focus uit te breiden naar drie kerngebieden: jongeren, gezonde voeding en duurzame landbouw. De bedrijfsstichting blijft jongeren ondersteunen door hen meer kansen te bieden op een succesvolle toekomst, maar legt nu ook nadruk op projecten die landbouw verduurzamen en gezinnen helpen met gezonde voeding. De uitbreiding naar deze nieuwe domeinen is een antwoord op actuele maatschappelijke uitdagingen zoals voedselzekerheid, landbouwdruk en sociale ongelijkheid.

Eén van de centrale doelstellingen van de Colruyt Group Foundation is het empoweren van betrokken partijen. Dit houdt in dat niet alleen de gesteunde organisaties, maar ook Colruyt-medewerkers, leveranciers en zelfs klanten, worden betrokken bij het realiseren van duurzame vooruitgang. Het fundamentele doel is om mensen te helpen hun potentieel te ontwikkelen en daarmee positieve veranderingen te stimuleren in hun omgeving. De langdurige samenwerking met V.Z.W.’s en andere stakeholders garandeert dat deze veranderingen structureel zijn en op lange termijn resultaten opleveren.

Colruytgroupfoundation2250924

Om klanten nauwer te betrekken bij de projecten, introduceert Colruyt Group Foundation een innovatieve manier van participatie. Klanten kunnen via de Xtra-app hun Eco-score spaarpunten inzetten om Belgische initiatieven binnen de stichting te ondersteunen. Deze extra betrokkenheid sluit naadloos aan bij Colruyt Group’s missie om consumenten bewuster te maken van duurzame keuzes en om projecten een extra duwtje in de rug te geven door meer zichtbaarheid te genereren.

Meer info: 02/363.55.45 of https://www.colruytgroup.com

Colruytgroupfoundation3250924

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.