Cristiano Fiorio benoemd tot hoofd Global Marketing en Communicatie bij Alfa Romeo

18/11/2024 OM 08:10 - Luc Willemijns
Cristiano Fiorio 18112024

Cristiano Fiorio is aangesteld als hoofd Global Marketing en Communicatie van Alfa Romeo. Hij rapporteert rechtstreeks aan Santo Ficili, ceo van de Alfa Romeo- en Maserati-merken. Fiorio brengt uitgebreide ervaring in marketing en communicatie mee naar zijn nieuwe rol.

Cristiano Fiorio trad in 2021 toe tot Alfa Romeo als hoofd van het Formule 1-project. Hier was hij verantwoordelijk voor het maximaliseren van resultaten en het rendement op investeringen in deze strategische wereldwijde marketing-operatie. Hij leidde daarnaast het 33 Stradale-project, dat het merk terugbracht naar de wereld van op maat gemaakte auto's na meer dan vijftig jaar.

Sinds zijn toetreding tot Fiat Chrysler Automobiles (FCA) in 2013 heeft Fiorio verschillende strategische functies vervuld. Hij was onder meer verantwoordelijk voor Brand Marketing Communication binnen de EMEA-regio en leidde initiatieven op het gebied van reclame, digitale media, evenementen, sponsoring en handelsbeurzen voor alle FCA-merken. In november 2019 stond hij aan het hoofd van het team dat de lancering van de New 500 BEV begeleidde.

Voor zijn tijd bij FCA was Fiorio actief in sectoren zoals grote evenementen, toerisme en sport-marketing. Hij is daarnaast lid van de raad van bestuur van Basicnet, het moederbedrijf van merken zoals Superga, Kappa en Kway.

Cristiano Fiorio neemt de rol over van Eligio Catarinella, die benoemd is tot hoofd Verkoop en Marketing voor de regio Enlarged Europe bij Stellantis. Catarinella rapporteert aan Jean-Philippe Imparato, chief operating officer van de regio.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.