Digitaal platform CASES van Mail to Pay automatiseert invordering van facturen

26/10/2020 OM 15:54 - Amaury De Meulder
Mailtopay1 okt20

Het Nederlandse Credit management-bedrijf Mail to Pay B.V., sinds augustus 2019 ook actief vanuit Antwerpen, heeft CASES gelanceerd, een digitaal platform dat de kloof moet dichten tussen klant en leverancier. Doel is op een slimme, efficiënte en correcte manier ervoor te zorgen dat openstaande of onbetaalde facturen toch vlot ingevorderd kunnen worden.

De meeste betaalproblemen worden immers veroorzaakt door onverwachte omstandigheden zoals ziekte, verlies van werk, fusies of veranderende gezinssituaties. De consument is vaak nieuw in deze situatie en vraagt om gehoord en geholpen te worden met een empathische en mensgerichte aanpak. Hoewel bedrijven vaak heel wat investeren in hun naam, infrastructuur en merkbekendheid, hebben ze het bij de gewone klantendienst soms lastig om klanten op de klassieke manieren correct en efficiënt te behandelen. Daar speelt Mail to Pay op in door in te zetten op digitalisering. Via de digitale payment-coach worden afbetalingsplannen en -begeleiding geautomatiseerd. Door het wegvallen van zulke administratieve en repetitieve taken komt meer tijd vrij voor specifieke situaties die mensgerichte interactie vragen.

Mail to Pay biedt zo proactief afbetalingsplannen aan met een minimum aan opvolgingskosten. De klant kan zo zelf het initiatief nemen om de betaalproblemen op te lossen. Verder vergroot het systeem het betaalgemak via bijvoorbeeld een QR code op een factuur of een betaal-link in een mail en verhoogt het ook de leesbaarheid en interactiviteit van facturen of mails. Ook kan de service op maat van de klant aangepast worden via "hyperpersonalisatie". Bovendien wordt de informatie over de stand van zaken van de invordering continu bijgestuurd. Zo kunnen ook problemen opgelost en irritaties vermeden worden bij zowel schuldeisers als schuldenaars.

In de context van corona, waarin zowel consumenten als bedrijven het moeilijker hebben en gerekend wordt op betalingsuitstel en begrip voor de impact van de crisis, wil Mail to Pay een digitaal hulpmiddel zijn, dat de brug wil zijn tussen leverancier en klant. Een vlotte, open en empathische manier om onbetaalde facturen te innen vermijdt heel wat problemen, klinkt het. Bedrijven worden zo ook sneller betaald en krijgen ademruimte om zelf hun eigen leveranciers te betalen of investeringen te doen in personeel en infrastructuur.

Meer info: 03/747.91.12 of https://www.mailtopay.nl/be.

Mailtopay2 okt20

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.