ING lanceert "Check je Gesprek" als antwoord op stijgende bankfraude in België

Met maar liefst 61% van de Belgen die al eens geconfronteerd werd met een poging tot bankfraude, lanceert ING een nieuwe functie in zijn mobiele app: ‘Check je Gesprek’. Daarmee kunnen klanten in real-time nagaan of een vermeende bankmedewerker hen écht namens ING belt.
Bankhelpdesk-fraude, waarbij oplichters zich telefonisch voordoen als bankmedewerkers, blijft één van de meest voorkomende en schadelijke vormen van fraude. Volgens een recent iVOX-onderzoek verloor 40% van de getroffen Belgen effectief geld, terwijl 7 op de 10 vreest ooit slachtoffer te worden.
Met ‘Check je Gesprek’ kunnen ING-klanten tijdens een verdacht telefoontje het nummer van de beller ingeven via de app, waarna onmiddellijk gecontroleerd wordt of het om een legitieme ING-medewerker gaat. Deze functie, die eerder al in Nederland werd uitgerold, leidde daar in 2024 tot 43% minder gevallen van bankhelpdesk-fraude bij ING-klanten.
De introductie van de functie speelt in op de vraag van 79% van de Belgen naar meer ondersteuning en tools van hun bank. Door deze proactieve oplossing hoopt ING bij te dragen tot meer bewustzijn en bescherming rond fraude in het digitale tijdperk.
Meer info: 02/464.60.01 of https://www.ing.be
ING BELGIE N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.