Internationale erkenning voor digitale museumervaring van Ocular en Musea Brugge

Ocular B.V. (Zwevezele) en Musea Brugge zijn opgenomen in de shortlist van de prestigieuze Museums + Heritage Awards in de categorie "Best Use of Digital". De nominatie geldt voor de "Closer to Memling Experience", een interactieve digitale installatie in het Museum Sint-Janshospitaal in Brugge. De prijzen werden op 15 mei uitgereikt in Londen.
Voor de authentieke zolder van het Museum Sint-Janshospitaal ontwikkelde Ocular in opdracht van Musea Brugge een digitale beleving die bezoekers onderdompelt in het werk van de 15e-eeuwse schilder Hans Memling. Via een grote LED-wand en zes interactieve touchscreens kunnen bezoekers details uit negen kunstwerken ontdekken en zelf activeren via speelse toepassingen. De installatie combineert visuele en auditieve elementen met games, en is ontworpen om zowel kinderen als volwassenen te betrekken.
Ocular coördineerde het project en stond in voor de technische uitwerking, inclusief hard- en software. Studio Louter verzorgde de inhoud, Shosho nam de film- en interactieve media voor zijn rekening, Wondering stond in voor de scenografie en het grafisch ontwerp. Verder droegen Atento Atelier (decorbouw), Chris Pype (licht) en Frederik Neyrinck (muziekcompositie) bij aan de realisatie.
De nominatie in de categorie "Best Use of Digital" plaatst het project naast eerdere laureaten zoals het Rijksmuseum in Amsterdam en het History of Science Museum in Oxford. Hoewel de award zelf niet werd gewonnen, geldt de shortlist-vermelding als een internationale erkenning voor de innovatieve aanpak van zowel Ocular als Musea Brugge.
Meer info: 051/58.84.44 of https://www.ocular.be
OCULAR B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.