Jungheinrich wil CO2-uitstoot klantendienst met 60 procent verminderen

Als onderdeel van een pilootproject in Noorwegen begint Jungheinrich, leverancier van intra-logistieke oplossingen, zijn klantendienst CO2-neutraal te maken. Op middellange termijn moet de uitstoot met 60% verminderen. De overige emissies worden gecompenseerd door bijkomende maatregelen.
Jungheinrich werkte in het Noorse proefproject een actieplan uit dat de CO2-uitstoot van de klantendienst naar beneden moet halen. Een doorgedreven routeplanning is daarbij cruciaal. Op basis van intelligente software wordt de rittenplanning continu aan de omstandigheden aangepast zodat de opdrachten altijd naar de meest geschikte service-technicus worden gestuurd. Dat leverde alleen al in de regio rond de Noorse hoofdstad een besparing op van 2.800 kilometers per voertuig en dus een aanzienlijke daling van de emissies. Met ecologische rij-opleiding ging het brandstof- of energiegebruik per voertuig met 15ù naar beneden.
Jungheinrich wil op termijn zijn service-voertuigvloot volledig elektrificeren. De overige emissies worden onder andere gecompenseerd door deelname aan een waterkrachtproject. Bedoeling is dat ook de Britse en Nederlandse aftersales-dienst van de intra-logistiekspecialist op termijn C02-neutraal worden.
Wanneer de maatregelen in België van kracht worden, is nog niet meegedeeld. In totaal stelt Jungheinrich 5.700 service-technici tewerk in veertig landen.
Meer info: 016/29.87.11 of https://www.jungheinrich.be.
JUNGHEINRICH N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.