Lidl België implementeert ambitieuze proteïnestrategie
Lidl België stelt zich tot ambitie om zijn verkoop van plantaardige eiwitproducten tegen 2030 te verdubbelen. Vanaf 15 mei verlaagt de supermarktketen permanent de prijzen van het assortiment plantaardige eiwitproducten om zo plantaardige keuzes toegankelijker te maken. Volgens een recente studie van iVox zou 42% van de Belgen meer vegetarische en/of veganistische producten kopen als ze goedkoper waren.
Door de prijzen van plantaardige producten, heilzaam voor de gezondheid, te verlagen tot hetzelfde niveau als hun dierlijke tegenhangers, wil Lidl de keuze voor plantaardige producten vergemakkelijken.
Naast prijsverlagingen, streeft Lidl ernaar om tegen 2030 het aandeel van plantaardige eiwitbronnen tot 20% te verhogen en het aandeel alternatieve zuivelproducten tot 10%. Het merk Vemondo, dat Lidl's vegetarische en veganistische producten bundelt, biedt al 23 producten in het vaste assortiment.
Lidl gebruikt een methodologie, ontwikkeld door het WWF, om het aandeel plantaardige en dierlijke eiwitten te meten en informeert zijn klanten hierover. De strategie sluit aan bij het "Planetary Health Diet", dat de wereldbevolking tegen 2050 een gezond en duurzaam dieet wil bieden.
Meer info: 09/243.74.00 of http://www.lidl.be
LIDL BELGIUM GMBH & C° KG N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.