TINC haalt ruim 113 miljoen euro op in jongste kapitaalsverhoging

Investeringsmaatschappij TINC (Antwerpen) heeft de aangekondigde kapitaalsverhoging succesvol afgerond. Zowel de bestaande aandeelhouders als nieuwe investeerders hebben volledig ingetekend op het aanbod, waardoor het volledige bedrag van ruim 113 miljoen euro werd opgehaald. De nieuwe middelen zullen worden ingezet voor investeringen in duurzame en toekomstgerichte infrastructuurprojecten.
De operatie startte op 4 juni 2025 met een openbaar aanbod tot inschrijving op maximaal 12.121.212 nieuwe aandelen tegen een uitgifteprijs van 9,34 euro per aandeel. Tijdens de inschrijvingsperiode werd 75,56% van de aandelen geplaatst via extra-legale voorkeursrechten (9.158.589 aandelen), de resterende 24,44% (2.962.623 aandelen) werd vervolgens succesvol geplaatst via een private plaatsing van Scrips.
De netto-opbrengst van de Scrips, afkomstig van niet-uitgeoefende voorkeurrechten, bedraagt 0,15 euro per coupon. Hoofdaandeelhouder Infravest B.V. heeft in totaal ingetekend op 4.204.891 nieuwe aandelen.
De kapitaalsverhoging wordt op 20 juni 2025 officieel gerealiseerd, samen met de betaling en levering van de nieuwe aandelen. Diezelfde dag worden de nieuwe aandelen toegelaten tot verhandeling op Euronext Brussels. Ook de handel in de bestaande aandelen van TINC wordt dan hervat.
Het gaat om de vierde kapitaalsverhoging van TINC sinds de beursgang in 2015. In totaal haalde het bedrijf sindsdien circa 500 miljoen euro op. TINC wil met deze middelen zijn investeringsportefeuille verdubbelen en zo verder inzetten op duurzame infrastructuurontwikkeling in België en daarbuiten.
Meer info: 03/290.21.73 of https://www.tincinvest.com
TINC N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.