Hoe en waarom gebruik ik www.dvo.be?

14/12/2009 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

www.dvo.be leidt tot extra on-line visibiliteit en omzet. Als bedrijf(sleider), commucatieverantwoordelijke of marketeer kan de website op verschillende manieren gebruikt worden. Zowel een intensieve als een zeer beperkte aanpak lonen.

Vaak hebben beslissingsnemers of (communicatie-)verantwoordelijken weinig tijd en dienen ze als het gaat om communicatie-inspanningen zeer selectief te zijn.

Daarom is het belangrijk te weten hoeveel tijd beschikbaar is voor www.dvo.be. Het spreekt voor zich: hoe meer tijd, hoe hoger de rendabiliteit.

Onderstaand wordt eerst belicht hoe met dvo.be om te gaan als je geen tijd (3 minuten per jaar) hebt en verder als je meer tijd kan uittrekken.

Weinig tijd tot geen tijd

Voor elk bedrijf is het aangewezen zich in te schrijven op de site. Dat kan zich beperken tot het invullen van een bedrijfsfiche.

Mensen die op zoek zijn naar nieuws (of naar bedrijven) van een bepaalde sector of naar je bedrijf, zullen je via www.dvo.be kunnen vinden.

Enige wat je daarvoor moet doen, is je bedrijfsgegevens eenmalig invullen.

Zijn er artikels over je geschreven, dan kunnen mensen direct (met 1 klik) op de juiste informatie belanden die ze nodig hebben van je. Contactgegevens, specialistatie, core-business...

Voor starters, met kleine budgetten, is dit eveneens interessant. Investeringen in websites of bedrijvengidsen kunnen in een later stadium volgen, wanneer er voldoende budget is. Momenteel kan je als starter dus je gratis mini-website op www.dvo.be zelf beheren.

Zoeken surfers bedrijven op in een bepaalde sector of op basis van een woord (in je bedrijfsfiche of in een artikel) kunnen ze ook bij je terecht komen.

Dat allemaal door een eenmalige inspanning van drie minuten.

Return on Investment (ROI) of Return on Invested Time (ROIT) zijn aldus gigantisch hoog.

5 minuten per maand

Nu steek je "iets" meer tijd in het Nederlandstalige b2b-netwerk. Je wilt je rendement verhogen en ervoor zorgen dat nog meer mensen de weg naar je vinden.

Schrijf 1 tot 10 volwaardige nieuwsberichten over je bedrijf, je persoon, je bevindingen, je nieuwe producten, je specialisaties etc. Elk woord kan op die manier leiden tot een bezoeker of nieuwe klant. Niet enkel via www.dvo.be maar ook via de vele zoekmachines.

Dit nieuwssysteem kan ter ondersteuning van je blog dienen maar gaat veel verder in de verspreiding van het nieuws.

Door een uitgedokterd systeem komt content overal op het net terecht, vaak bij mensen die het willen en al in zekere zin geïnteresseerd zijn. Het bereik ligt maw honderd keer hoger dan een blog.

Een combinatie van een blog, dvo.be en een eigen website wordt zo een zeer sterke en differentiële troef.

Bovendien komt sterk nieuws in aanmerking om in de papieren versie van "dVO" te verschijnen.

Zorg ervoor dat je serieuze content plaats zodat je ook serieuze contacten aantrekt. Publicitaire boodschappen zullen je naam als boodschapper niet ten goede komen.

Andere boodschappen kunnen ook verspreid worden zoals zoekers, vacatures, overnames en zo veel meer.

9 Tips in een notendop

1. Vul je gegevens zo goed en volledig mogelijk aan: Zo zullen leads je makkelijker vinden. Zeker de informatie bij de info-fiche is belangrijk. Doe je dit goed, hoef je hier geen tijd meer in te steken.

2. Decisionmakers of andere werknemers, invullen geeft de surfer weer een reden om tot jouw fiche te komen. (x-tra visibiliteit als Gold-Member) Hier is een link, desgewenst voorzien naar Linkedin.

3. Zoek je nieuw personeel: maak gebruik van onze tool om dat ook aan te kondigen: zoekers -> vacature.

4. Ben je op zoek naar een nieuwe leverancier, specialist of iets helemaal anders kan je dat aankondigen via de zoekerstool.

5. Logo kan je toevoegen aan je fiche.

6. En last but not least: maak zelf interessante en leuke content: tip: 1 tot 10* per maand: mensen, klanten of nieuwe klanten zullen tot die content komen via google of via dvo.be, google/news, nieuws.be en andere kanalen. Het nieuws is steeds gelinkt aan je bedrijf.
Ben je specialist in bepaald gebied is het interessant om hierover te schrijven en je bedrijf te profileren.(extra visibiliteit als Gold Member op homepage en op andere kanalen)

7. Heb je een event: kan je dat langs deze weg ook posten (als gold member: extra visibiliteit op homepage), met extra visibiliteit als Gold Member.

8. Als mensen je opzoeken in bedrijvenzoeker of offertewizard zal je bedrijf hoger scoren dan niet-betalende leden. Extra visibileit als Gold Member.

9. Hoe meer content je maakt, hoe hoger de kans dat mensen, die je zelf niet kennen, tot je bedrijf komen.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.