Kosten-batenanalyse van een online-rekruteringscampagne.
Het voordeel van een online-rekruteringscampagne is dat men zich rechtstreeks tot kandidaten binnen een bepaalde functiecategorie kan richten. Meer dan 70%, van de (latent) werkzoekenden, zoeken op een trefwoord binnen hun vakgebied.
Adver-Online gespecialiseerd in het multiposten van personeelsadvertenties op de meest toonaangevende jobsites, bracht het aantal bezoekers aan online gepubliceerde vacatures per functiecategorie in kaart. Deze bezoekers openen de vacature in de eerste plaats voor de aangeboden functie. Functies in Marketing & Communicatie worden het meest aangeklikt op een jobsite, gevolgd door functies in Logistiek en functies in Verkoop.
Ook Administratie, HR en Aankoop tellen als functiecategorie gemiddeld meer dan 1.000 bezoekers binnen een online-advertentiecampagne. Andere functiecategorieën zoals Finance, Engineering, IT, Techniek, Productie, Bouw, R&D, … tellen minder bezoekers. Deze functies zijn voornamelijk knelpuntfuncties.
Als men de kosten tegenover de baten plaatst, kan men stellen dat een online-advertentiecampagne op het vlak van efficiënt bereik, snelheid en tijd een ideaal rekruteringsmiddel is voor bedrijven die zelf rekruteren en geen intermediairs inschakelen. Uit het onderzoek blijkt dat de investering voor een online-campagne € 1,1 per geïnteresseerde bezoeker bedraagt met een minimale workload van een 30-tal minuten voor de personeelsdienst.
De rekening is vlug gemaakt. Voor advies of resultaten van voorgaande onderzoeken, ‘Het profiel van een online sollicitant’ en ‘we solliciteren het meest op maandag en dinsdag’ kan u steeds terecht bij christophe@adver-online.be. Voor meer informatie over Adver-Online klikt u door naar http://www.adver-online.be.
Adver-Online België
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.