Voka-VeGHO ijvert voor upgrade bestaande havenspoorlijn tussen Gent en Zelzate

Mits beperkte investeringen zou de bestaande goederenspoorlijn 204 in de haven van Gent kunnen worden ingezet voor het vervoer van werknemers en inwoners in de regio. Voka-VeGHO vraagt de NMBS in de nodige middelen te voorzien om deze uitbreiding van de verbinding tussen Gent en Zelzate te realiseren. De upgrade zou de woon/werk-mobiliteit in de regio flink verduurzamen. In Nederland bestaat belangsteling voor een Lijn 204 “plus”, richting Terneuzen.
Niet alleen voor de werknemers in de haven zou de treinverbinding een grote meerwaarde bieden. Ook de inwoners van Zelzate, Wachtebeke, Assenede, Moerbeke en de kanaaldorpen zouden via Lijn 204 op een vlotte manier van en naar Gent kunnen reizen. Volgens een interne NMBS-studie bestaat er voor deze verbinding een belangrijk potentieel aan reizigers. Bovendien zou Lijn 204 slechts beperkte investeringen vergen en vrij snel kunnen worden gerealiseerd, aldus die studie.
De vraag naar personenvervoer via Lijn 204 krijgt een nog dringender karakter door de recent opgestarte weken aan de R4 Oost-kruispunt Langerbrugge die nog tot eind 2017 doorlopen en dagelijks lange files veroorzaken.
VEGHO V.Z.W.
NMBS
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.