Q-Biologicals in handen van Franse Amatsigroup
Zowat een jaar terug integreerde Amatsigroup ook al SEPS Pharma N.V. (Zwijnaarde), gespecialiseerd in diensten voor geneesmiddelenontwikkeling, dat nauw met Q-Biologicals samen werkt. Het in 2011 opgerichte Q-Biologicals is gespecialiseerd in biologische producten die worden gebruikt in therapeutica, vaccins en diagnostica, zoals recombinante eiwitten, anti-lichamen, virussen en levende cellen.
Q-Biologicals, een spin-off van het Vlaams Instituut voor Biotechnologie (VIB) en UGent, boekte vorig jaar met twintig medewerkers een omzet van 4 miljoen euro. Sinds zijn oprichting leverde het bedrijf nagenoeg 75 R&D-projecen en diverse klinische cGMP (current Good Manufacturing Practice)-proefproductieprojecten met succes af. Als onderdeel van zijn groei- en internationale expansiestrategie is Amatsigroup van plan om de jongste overname te gebruiken als platform voor de uitbreiding van zijn diensten in het biologische segment.
Met een omzet van 33 miljoen euro vorig jaar en een portfolio van meer dan driehonderd klanten, zet Amatsigroup zijn ontwikkeling verder met vier grote overnames in de voorbije twee jaar. Met de nieuwe aanwinst beschikt de onderneming voortaan over een geïntegreerd innovatief aanbod voor de ontwikkeling van nieuwe biologische geneesmiddelen dankzij de faciliteiten van AmatsiQBiologicals (bioproces - biomanufacturing), AmatsiSEPS (ontwikkeling van formules) en AmatsiDBi (steriele productie).
Binnen de sector is Amatsigroup nu één van de weinige spelers die over een compleet aanbod beschikt om de ontwikkeling van nieuwe biologische moleculen uit te voeren.
Meer info: 09/241.11.04 of http://www.q-biologicals.be.
Q-BIOLOGICALS N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.