Asmodee viert 30-jarig bestaan met vernieuwde merkidentiteit

04/06/2025 OM 10:17 - Luc Willemijns
Asmodee 2 40625

Ter gelegenheid van zijn 30ste verjaardag lanceert Asmodee een nieuwe merkidentiteit. De vernieuwing weerspiegelt de ambitie van het bordspellenbedrijf om zichtbaarder te worden voor consumenten en nauwer aan te sluiten bij de spelersgemeenschap. De herpositionering gebeurt onder het motto “Inspired by Players”.

Asmodee werd opgericht in 1995 en groeide uit tot een internationale speler in de wereld van bord- en kaartspellen. Het bedrijf is bekend van titels zoals Ticket to Ride®, Dobble®/Spot it®, 7 Wonders, Azul en STAR WARS™: Unlimited. In België is Asmodee actief sinds 2008, na de overname van het voormalige Hodin. De Belgische activiteiten zijn gevestigd in Kortenberg.

De nieuwe merkidentiteit is het resultaat van een samenwerking met het Franse design-bureau Carré Noir en kadert in de bredere strategische ambitie om Asmodee sterker te positioneren als een herkenbaar consumentenmerk. De vernieuwing volgt op de beursgang van het bedrijf in februari 2025 en moet de verbinding tussen het merk en de spelers versterken.

Asmodee ceo 40625
Bert De Smet , Directeur Asmodee België

Met de tagline “Inspired by Players” wil Asmodee expliciet de eindgebruiker centraal stellen. De rebranding gaat gepaard met een vereenvoudiging van het merk-ecosysteem, wat volgens het bedrijf moet zorgen voor meer coherentie in de communicatie en herkenbaarheid van de spellen.

Asmodee telt wereldwijd 21 studio’s en beschikt over een catalogus van meer dan 400 spellen. De onderneming zet jaarlijks in op de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve titels en streeft ernaar om zijn positie als toonaangevende marktspeler verder te versterken.

Meer info: 02/725.52.20 of https://www.asmodee.be

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.