BMW Group introduceert Proactive Care: data- & AI-gedreven klanten-service
De BMW Group pakt uit met Proactive Care, een nieuwe data- en AI-gedreven klanten-service. Met deze nieuwe tools en diensten kan het voertuig zelf bestaande en voorspelbare service-behoeften identificeren en proactief oplossingen bieden aan de klant. Dat zorgt voor meer comfort voor BMW-klanten en luidt een nieuwe fase in de evolutie van "connected vehicles" en klanten-service in. Al geruime tijd sturen BMW-auto's service-gerelateerde gegevens rechtstreeks vanuit het voertuig naar de BMW-dealer, waardoor gerichte interactie tussen klanten en dealers mogelijk is. Echter, tot nu toe was het nog steeds de verantwoordelijkheid van de klant om contact op te nemen met zijn BMW-partner.
Nu neemt BMW proactief contact op met de klant en breidt het zijn portfolio van dealer-services uit met voordelen die kunstmatige intelligentie biedt. Dat resulteert in een nieuwe fase in de evolutie van "connected vehicles" en klanten-service. Proactive Care biedt verschillende voordelen bij onderhoud. Door middel van data-analyse en het vastleggen van klantvoorkeuren kunnen op maat gemaakte oplossingen worden aangeboden voor digitale bandendiagnose, voertuigfoutmeldingen en service-behoeften.
Klanten worden geïnformeerd via verschillende kanalen, zoals de My BMW-app, meldingen in het voertuig, e-mail, de voorkeurs-dealer of Roadside Assistance. Dat verbetert de service-ervaring op lange termijn, met zelfhulptips, flexibele ondersteuning om mobiliteit te garanderen en gepersonaliseerde service-video's inclusief on-line betalingsafhandeling. Proactive Care is wereldwijd beschikbaar voor alle BMW-modellen met BMW Operating System 7 of later. Klanten moeten een actief BMW ConnectedDrive-contract hebben en hun voertuig registreren in de My BMW-app of het My BMW-portaal.
Klanten hebben voorts altijd transparante toegang tot informatie over uitgevoerde werkzaamheden, kosten en geschatte ophaaltijd van het voertuig. Met Proactive Care biedt BMW zijn klanten een volledig nieuwe service-ervaring en plaatst het de klanttevredenheid nog steviger in het middelpunt van zijn activiteiten.
Meer info: 03/890.51.11 of https://www.bmw.be.
BMW GROUP BELUX
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.