Ethias vernieuwt hoofdzetel, merkidentiteit en positionering

19/05/2025 OM 19:00 - Luc Willemijns

Verzekeraar Ethias heeft zijn nieuwe hoofdzetel officieel geopend in de eco-wijk Rives Ardentes in Luik. De inhuldiging luidt het begin van een nieuwe fase voor de groep in, die zich voortaan presenteert als een geïntegreerde speler met complementaire expertises. Tegelijke voert Ethias een vernieuwde visuele identiteit in, met een gestileerde “h” als symbool voor verbondenheid, menselijkheid en samenwerking.

Ethias werd opgericht in 1919 en veranderde in 2003 van naam. In 2025 positioneert het bedrijf zich als een brede groep die meer omvat dan enkel verzekeringen. De activiteiten van Ethias beslaan nu ook herverzekering, bijstand, pensioenen, leasing, preventie, ICT en durfkapitaal. Deze entiteiten opereren onder een gemeenschappelijke strategie en delen een focus op maatschappelijke, economische en technologische evoluties.

De transformatie kadert in het meerjarenplan "Values 29", dat de impact van Ethias op de samenleving wil versterken. Concreet investeerde de groep onder meer in 100% elektrische leasing, partnerships met start-ups en 5,6 miljard euro aan binnenlandse investeringen.

De vernieuwde visuele identiteit behoudt het kenmerkende oranje, maar introduceert een nieuw logo. Het ontwerp bevat een gestileerde “h”, die de menselijke benadering van de groep symboliseert.

Meer info: 011/28.21.11 of http://www.ethias.be

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.