Ethias vernieuwt hoofdzetel, merkidentiteit en positionering
Verzekeraar Ethias heeft zijn nieuwe hoofdzetel officieel geopend in de eco-wijk Rives Ardentes in Luik. De inhuldiging luidt het begin van een nieuwe fase voor de groep in, die zich voortaan presenteert als een geïntegreerde speler met complementaire expertises. Tegelijke voert Ethias een vernieuwde visuele identiteit in, met een gestileerde “h” als symbool voor verbondenheid, menselijkheid en samenwerking.
Ethias werd opgericht in 1919 en veranderde in 2003 van naam. In 2025 positioneert het bedrijf zich als een brede groep die meer omvat dan enkel verzekeringen. De activiteiten van Ethias beslaan nu ook herverzekering, bijstand, pensioenen, leasing, preventie, ICT en durfkapitaal. Deze entiteiten opereren onder een gemeenschappelijke strategie en delen een focus op maatschappelijke, economische en technologische evoluties.
De transformatie kadert in het meerjarenplan "Values 29", dat de impact van Ethias op de samenleving wil versterken. Concreet investeerde de groep onder meer in 100% elektrische leasing, partnerships met start-ups en 5,6 miljard euro aan binnenlandse investeringen.
De vernieuwde visuele identiteit behoudt het kenmerkende oranje, maar introduceert een nieuw logo. Het ontwerp bevat een gestileerde “h”, die de menselijke benadering van de groep symboliseert.
Meer info: 011/28.21.11 of http://www.ethias.be
ETHIAS N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.