ING lanceert Invoice Manager voor zelfstandigen en KMO’s

Vanaf 1 januari 2026 wordt elektronisch factureren tussen Belgische BTW-plichtige bedrijven verplicht. ING België speelt hierop in met de lancering van ING Invoice Manager, een geïntegreerde oplossing voor zelfstandigen en KMO’s die voldoet aan de nieuwe wetgeving. De oplossing is het resultaat van een samenwerking met Billit N.V. (Gent), een Belgische specialist in facturatiebeheer. Met deze stap biedt ING ondernemers een voorsprong in digitaal factureren en vereenvoudigt het de samenwerking met accountants.
Een e-mail met een PDF-factuur zal vanaf 2026 niet langer voldoen aan de wettelijke eisen voor digitale facturatie. ING Invoice Manager biedt hiervoor een sluitende oplossing, volledig geïntegreerd in het ING Business’Bank-portaal. De basisversie is gratis te activeren en biedt ondernemers een compleet overzicht van hun financiële administratie. Van het opstellen van offertes en het verzenden en ontvangen van facturen tot het opvolgen van betalingen in real-time - alles verloopt binnen één digitaal platform. Daarnaast zorgt een koppeling met de meeste boekhoud-software voor een vlotte samenwerking met de accountant.
Billit, dat als facturatie-expert betrokken is bij de ontwikkeling van ING Invoice Manager, beschouwt de samenwerking als een belangrijke stap in de verdere groei van het bedrijf.
De Europese verplichting tot elektronisch factureren treedt in 2028 in werking, maar ING biedt ondernemers nu al de mogelijkheid om hierop vooruit te lopen. ING Invoice Manager stelt zelfstandigen en KMO’s in staat om zich tijdig voor te bereiden en hun facturatieproces efficiënter en veiliger te maken.
Meer info: 02/464.60.01 of https://www.ing.be
ING BELGIE N.V.
BILLIT N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.