Kinepolis en IMAX breiden samenwerking uit met negen nieuwe IMAX-zalen in Europa en Noord-Amerika

Kinepolis (Gent) en IMAX Corporation (Las Vegas) breiden hun internationale samenwerking verder uit met negen nieuwe IMAX® with Laser-locaties in Europa, de Verenigde Staten en Canada. De nieuwe installaties komen bovenop de bestaande samenwerking tussen beide bedrijven.
In Europa komen er zeven nieuwe IMAX-zalen bij in Frankrijk (1), België (1), Spanje (2) en Nederland (3). Daarmee verdubbelt Kinepolis zijn IMAX-aanbod in Europa tot dertien locaties. Het is bovendien de eerste keer dat IMAX-zalen in Nederland worden geopend binnen het Kinepolis-netwerk. Daarnaast zullen ook in de VS en Canada nieuwe locaties worden toegevoegd via Kinepolis-dochters MJR Theatres en Landmark Cinemas.
De nieuwe zalen worden toegerust met IMAX with Laser, het meest geavanceerde projectiesysteem van IMAX. Deze technologie levert kristalheldere 4K-beelden, diep contrast en een uitzonderlijk breed kleurenspectrum, ondersteund door nauwkeurige audio. De combinatie biedt een bioscoopervaring die volledig meeslepend is.
Acht van de negen nieuwe locaties openen nog voor het einde van 2025. De uitbreiding komt op een moment waarop IMAX zich voorbereidt op een druk blockbuster-seizoen, met titels zoals Sinners, Thunderbolts, Mission: Impossible - The Final Reckoning en The Fantastic Four.
Met deze uitbreiding komt het totale aantal IMAX-locaties wereldwijd dat samen met Kinepolis wordt uitgebaat op meer dan twintig. Het past in de bredere strategie van beide partners om premiumformats als IMAX strategisch in te zetten binnen het bioscooplandschap.
Meer info: 09/241.00.16 of https://www.kinepolis.be
KINEPOLIS GROUP N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.