N-SIDE werkt samen met Noordse netbeheerders om onbalans in elektriciteitsnetwerken te voorspellen

22/04/2023 OM 15:21 - Luc Willemijns
Nside1 200423

Deeptech-bedrijf N-SIDE (Louvain-La-Neuve), dat via toegepaste wiskunde en software-technologieën de energietransitie versnelt, zet een samenwerking op met de Nordic Transmission Systems Operators (TSO's) om een algoritme te ontwikkelen dat de onbalans in elektriciteitsproductie, -verbruik en interconnectorstromen voorspelt. Momenteel is het bedrijf bezig met een proof-of-concept om het risico op onbalans in de energiesystemen in de Noord-Europese landen sneller op te sporen.

Dit artikel kan je lezen met een gratis dVO account

Heb je al een account?
Meld je aan

Benieuwd welke bedrijven vandaag interesse tonen in dit onderwerp? Wij tonen u in 20 minuten wat dat betekent voor uw marktpositie.

dVO deelt geen individuele leesgegevens. Wij werken uitsluitend met geaggregeerde en geïnterpreteerde marktinzichten.

Plan 20 min inzicht

Voor u geselecteerd

Meer context. Dieper begrip.

Artikels zoals deze brengen het nieuws.

Met een dVO-abonnement krijgt u dat nieuws in de juiste zakelijke context — met inzicht in sectoren, bedrijven en strategische bewegingen.

Waarom bedrijven dVO gebruiken

  • Volledige toegang tot alle artikels en thematische dossiers met verkoopkansen

  • Context bij bedrijfsnieuws, investeringen en benoemingen

  • Relevant voor ondernemers, managers, beslissers en medewerkers

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.