Paulig rondt overname van Conimex af

02/04/2025 OM 14:00 - Luc Willemijns
Conimex20425

Het Finse Paulig (Helsinki) heeft de overname van het merk Conimex van Unilever officieel afgerond. Met deze strategische zet breidt Paulig zijn aanwezigheid in Nederland en België uit en versterkt het zijn positie binnen de categorie Aziatische voeding in Europa.

Conimex, in 1932 opgericht in Baarn, is een iconisch merk in Nederland, met een merkbekendheid van 87%. Het merk staat bekend om zijn opvallende gele verpakkingen en is al jarenlang een vaste waarde in de keukenkastjes van Nederlandse en Belgische consumenten. Het assortiment bestaat onder andere uit maaltijdingrediënten, kroepoek, soepen, sauzen en kruiden-mixen, die allemaal inspelen op de populariteit van de Aziatische keuken.

De overname omvat het volledige merk Conimex en alle bijhorende intellectuele eigendommen. Het merk vormt een sterke aanvulling op het bestaande World Foods-portfolio van Paulig, dat zich richt op smaken uit onder meer de Mexicaanse en Tex-Mex keuken.

Met de afronding van deze overname onderstreept Paulig zijn ambitie om uit te groeien tot een toonaangevende speler in de in de Europese markt voor wereldkeukens.

De integratie van Conimex in het bestaande World Foods-portfolio van Paulig - met onder meer merken als Santa Maria - biedt strategische voordelen op het vlak van productontwikkeling, R&D, distributie en marketing. Paulig plant het assortiment en de productie van Conimex te versterken via zijn recent overgenomen productiefaciliteit Panesar Foods in het Verenigd Koninkrijk.

Meer info: 051/24.80.22 of https://www.pauliggroup.com

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.