Volvo Cars lanceert productie volelektrische SUV EX90 in Charleston

Een nieuwe mijlpaal voor Volvo Cars: in de fabriek in Charleston, VS, is de productie van de gloednieuwe, volledig elektrische SUV EX90 officieel van start gegaan. Dit voertuig vormt een cruciale stap in de ambitie van Volvo Cars om zijn aanbod van elektrische wagens uit te breiden en tegelijkertijd zijn inzet voor veiligheid en duurzaamheid te onderstrepen.
De Volvo EX90 is niet alleen een uitbreiding van Volvo's elektrische lijn, maar luidt ook het begin in van een nieuw tijdperk met de integratie van "core computing"-technologie, waarmee een nieuw veiligheidsniveau in Volvo-wagens wordt geïntroduceerd. Deze belangrijke technologische ontwikkeling vormt een centraal onderdeel van Volvo's strategie om de veiligste wagens op de markt te brengen.
De fabriek in Charleston, waar naast de EX90 ook de Volvo S60 wordt geproduceerd, heeft de capaciteit om tot 150.000 auto's per jaar te bouwen. Met de onlangs uitgevoerde uitbreidingen en de toevoeging van een productielijn voor batterijen is de fabriek nu volledig voorbereid op de toekomst.

De EX90, ontworpen met aandacht voor veiligheid en energie-efficiëntie, kan tot 600 km rijden op een volle lading en biedt plaats aan zeven passagiers. Het interieur is ruim en veelzijdig, perfect voor moderne gezinnen. Daarnaast worden updates op software-gebied continu uitgerold om de auto te verbeteren en te optimaliseren, wat bijdraagt tot de duurzaamheid van het voertuig.

Volvo Cars bevestigt met deze lancering opnieuw zijn langdurige betrokkenheid bij de Amerikaanse markt en zijn toewijding aan de productie in de VS.
Meer info: 02/482.71.11 of https://www.volvocars.be
VOLVO CAR BELGIUM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.