Zalando lanceert AI-gedreven Discovery Feed om klantbetrokkenheid te versterken

E-commerce bedrijf Zalando zet in op verdere personalisering van de klantervaring, onder meer via de introductie van een AI-gedreven Discovery Feed. Deze functie moet klanten meer op maat gemaakte inspiratie bieden en hun betrokkenheid verhogen. Ook het loyaliteitsprogramma Zalando Plus werd in april vernieuwd en gelanceerd in België.
Binnen het B2B-segment bleef de groei tijdens het tweede kwartaal sterk, onder meer dankzij dubbele groeicijfers voor ZEOS Fulfilment. Daarnaast werd een Shopify-app geïntroduceerd waarmee Shopify-verkopers direct toegang krijgen tot het ZEOS-platform.
Na de overname van ABOUT YOU op 11 juli 2025 publiceerde Zalando voor het eerst een jaarprognose voor de gecombineerde groep. Voor het volledige boekjaar 2025 verwacht het bedrijf een GMV van 17,2 tot 17,6 miljard euro, een omzet tussen 12,1 en 12,4 miljard euro, een aangepaste EBIT tussen 550 en 600 miljoen euro en kapitaalsinvesteringen van 200 tot 280 miljoen euro. Het netto-werkkapitaal blijft negatief.
Met deze strategie wil Zalando zijn positie als pan-Europese e-commercespeler in mode en lifestyle verder versterken en een groter marktaandeel verwerven binnen de Europese modemarkt, die naar schatting 450 miljard euro bedraagt.
Meer info: https://www.zalando.be
ZALANDO
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.