Ford pakt uit met B-MAX

13/04/2011 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

In Genève bracht Ford voor het eerst de B-MAX voor het internationale voetlicht. Die werpt een blik op de toekomstige innovaties die de constructeur voor het Europese segment van de kleine auto’s in petto heeft.


Het koetswerk-design van de B-MAX maakt komaf met de klassieke B-stijl en gebruikt twee schuifdeuren. Het nieuwe model bouwt voort op de design-thema’s van de iosis MAX uit 2009.

De B-MAX zal worden gebouwd op het wereldwijde B-platform, dat hij deelt met de nieuwe Fiesta. Met iets meer dan vier meter wordt de B-MAX precies 11 cm langer dan de vijfdeurs-Fiesta en 32 cm korter dan de nieuwe C-MAX.

De B-MAX showcar kreeg een motor met ultra-lage CO2-uitstoot mee, met name een hyper-geavanceerde 1.0-liter driecilinder Ford EcoBoost-benzinemotor met Ford Auto-Start-Stop.

Net als de 1.6- en 2.0-liter viercilinder Ford EcoBoost-motoren, die onlangs in de (middel)grote Europese modellen werden gelanceerd, combineert de 1.0-litermotor een directe benzine-injectie met een turbo en dubbele variabele nokkenas-timing om het brandstofverbruik en de CO2-emissies sterk terug te dringen.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.