Ford pakt uit met B-MAX

In Genève bracht Ford voor het eerst de B-MAX voor het internationale voetlicht. Die werpt een blik op de toekomstige innovaties die de constructeur voor het Europese segment van de kleine auto’s in petto heeft.
Het koetswerk-design van de B-MAX maakt komaf met de klassieke B-stijl en gebruikt twee schuifdeuren. Het nieuwe model bouwt voort op de design-thema’s van de iosis MAX uit 2009.
De B-MAX zal worden gebouwd op het wereldwijde B-platform, dat hij deelt met de nieuwe Fiesta. Met iets meer dan vier meter wordt de B-MAX precies 11 cm langer dan de vijfdeurs-Fiesta en 32 cm korter dan de nieuwe C-MAX.
De B-MAX showcar kreeg een motor met ultra-lage CO2-uitstoot mee, met name een hyper-geavanceerde 1.0-liter driecilinder Ford EcoBoost-benzinemotor met Ford Auto-Start-Stop.
Net als de 1.6- en 2.0-liter viercilinder Ford EcoBoost-motoren, die onlangs in de (middel)grote Europese modellen werden gelanceerd, combineert de 1.0-litermotor een directe benzine-injectie met een turbo en dubbele variabele nokkenas-timing om het brandstofverbruik en de CO2-emissies sterk terug te dringen.
FORD MOTOR COMPANY (BELGIUM) N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.