Bulkschip met biomassa voor eerst in Gentse haven

07/06/2011 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Op dinsdag 16 mei legde het zeeschip “GDF Suez Ghent” voor het eerst aan in de haven van Gent.


Het schip voerde houtpellets uit Canada aan voor de centrale van Electrabel.

Deze eerste aanloop sluit aan bij de verdere ontwikkeling in de haven van Gent van de biogebaseerde economie.

De houtpellets dienen als brandstof voor de Electrabel-centrale van Rodenhuize.

Deze centrale wordt momenteel omgebouwd tot een 100%-biomassacentrale die jaarlijkse 320.000 gezinnen van groene stroom zal kunnen voorzien.

dVO detecteert 14 commerciële kansen rond dit nieuws

  • Welke leveranciers kunnen aan dit bedrijf verkopen?
  • Welke bedrijven kunnen klant worden van deze onderneming?
  • Welke partners en adviseurs worden mogelijk relevant?


Plan 20 min inzicht

Voor u geselecteerd

Meer context. Dieper begrip.

Artikels zoals deze brengen het nieuws.

Met een dVO-abonnement krijgt u dat nieuws in de juiste zakelijke context — met inzicht in sectoren, bedrijven en strategische bewegingen.

Waarom bedrijven dVO gebruiken

  • Volledige toegang tot alle artikels en thematische dossiers met verkoopkansen

  • Context bij bedrijfsnieuws, investeringen en benoemingen

  • Relevant voor ondernemers, managers, beslissers en medewerkers

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.