Ahold Delhaize stelt Tim Bork aan als chief commercial officer voor Europa en Indonesië

Ahold Delhaize heeft Tim Bork benoemd tot chief commercial officer (cco) voor de regio Europa en Indonesië. In deze nieuwe functie, die rechtstreeks rapporteert aan de regionale ceo Claude Sarrailh, zal hij verantwoordelijk zijn voor de verdere ontwikkeling van de commerciële strategie en de waardenketen op Europees niveau.
De benoeming van Tim Bork kadert binnen de groeistrategie van Ahold Delhaize in Europa en Indonesië. Met meer dan twintig jaar ervaring in internationale food retail, onder meer bij LIDL International, brengt hij een uitgebreide expertise mee op het vlak van inkoop, klantgerichtheid en commerciële processen.
In zijn vorige rol als chief customer & purchasing officer bij LIDL International was Bork verantwoordelijk voor de internationale inkoop van zowel huismerken als A-merken in meer dan dertig landen. Hij beheerde daarnaast e-commerce activiteiten in zes landen en leidde teams rond marketing, klantbeleving en loyaliteitsprogramma’s. Ook logistiek, leveranciersbeheer en kwaliteitscontrole vielen onder zijn bevoegdheid.
Binnen Ahold Delhaize zal Bork onder meer instaan voor het uitrollen van gemeenschappelijke inkoopstrategieën en het ontwikkelen van eigen merken, gebaseerd op data-analyse. Samen met de commerciële teams van de verschillende merken zal hij processen optimaliseren, kostenreductie nastreven en de schaalvoordelen binnen de groep benutten.
AHOLD DELHAIZE
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.