AI start-up Conveo haalt 5 miljoen euro op in eerste seed-ronde

06/03/2025 OM 07:30 - Luc Willemijns
Conveokapitaal 050325
(vlnr: Maarten Claes, Niels Schillewaert, Hendrik Van Hove, Bart Lens en Dieter De Mesmaeker)

De Belgische AI start-up Conveo (Antwerpen) heeft 5 miljoen euro opgehaald in een eerste seed-ronde, gesteund door onder andere Y Combinator, 6 Degrees Capital, Entourage, Pitchdrive en Syndicate One. Conveo, opgericht in 2024 en alumnus van Y Combinator, ontwikkelt een AI-medewerker die volledig zelfstandig marktonderzoek uitvoert via AI-gestuurde video-interviews.

Wereldwijde merken zoals Unilever, Orange en Google vertrouwen op Conveo voor snelle, diepgaande klantinzichten in domeinen zoals branding, klantervaring, consumentengedrag en innovatie. Dankzij Conveo’s technologie kunnen bedrijven binnen enkele uren inzichten genereren terwijl traditionele methodes weken of maanden in beslag nemen.

Conveo’s platform automatiseert het volledige onderzoeksproces van het opzetten van projecten tot het uitvoeren en analyseren van interviews. Dat maakt marktonderzoek tot honderd keer sneller en kostenefficiënter.

Door gebruik te maken van AI-gemodereerde interviews kan Conveo honderden consumenten tegelijk bevragen, in elke taal en met geavanceerde doorvraagtechnieken die diepere inzichten opleveren dan traditionele enquêtes.

Conveo’s oprichters, Dieter De Mesmaeker en Hendrik Van Hove, zagen uit eerste hand hoe inefficiënt marktonderzoek was in hun vorige bedrijven.

Met de steun van investeerders en grote klanten zoals Unilever, Orange en Google, zal Conveo zijn activiteiten in Europa en de VS verder uitbreiden.

Conveo ontwikkelt de AI-onderzoeksmethode van de toekomst:

  • Iedereen binnen een organisatie - van marketeers tot ceo’s - kan via Conveo direct klantvragen stellen.
  • De AI integreert eerdere onderzoeken, voegt gegevens van derden toe en start real-time nieuwe interviews.
  • Door kwalitatieve en kwantitatieve data te combineren, levert Conveo inzichten die bedrijven helpen betere beslissingen te nemen.

Niels Schillewaert, PhD, oprichter van onderzoeksbureau Human8 en professor marketing aan de Vlerick Business School, leidt de onderzoeksinspanningen bij Conveo.

Meer informatie: www.conveo.ai

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.