Decathlon België breekt met bekende winkelconcept

Decathlon België, actief in de retail-markt voor sportartikelen, zet een nieuwe stap in retail-innovatie met de lancering van een compleet vernieuwde winkelervaring. Beginnend met zijn grootste vestiging in Evere, krijgen alle 33 Decathlon-winkels in België een ingrijpende make-over. Deze transformatie introduceert een frisse huisstijl en een uniek circulair winkelconcept.
De make-over van Decathlon is bedoeld om klanten een meer intuïtieve en meeslepende winkelervaring te bieden. De vernieuwde winkel in Evere, de grootste van het land met 9.300 vierkante meter, zal dienen als blauwdruk voor de overige vestigingen. Met de vernieuwing wil Decathlon een omgeving creëren waarin klanten actief nieuwe sporten kunnen ontdekken en leren over zij producten via digitale interacties.

Elke sportafdeling binnen de winkel biedt nu digitale zuilen waar klanten producten kunnen vergelijken en direct specificaties kunnen inzien. Dat maakt het voor consumenten makkelijker dan ooit om weloverwogen keuzes te maken. Deze digitale zuilen, samen met dynamische displays en showcase-stations, zullen de manier waarop klanten winkelen drastisch veranderen, met een nadruk op klantgerichtheid en gebruiksgemak.

De vernieuwing volgt op succesvolle transformaties in de Parijse en Londense Decathlon-winkels en past binnen de bredere strategie om de winkelervaring naar een hoger niveau te tillen. Decathlon plant om alle Belgische winkels tegen eind 2025 om te vormen tot deze nieuwe standaard.
Meer info: 02/701.96.00 of https://www.decathlon.be
DECATHLON BELGIUM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.