Hyundai presenteert 2030-visie en product roadmap tijdens "Investor Day"

Hyundai Motor Company heeft tijdens de eerste buiten Korea georganiseerde "CEO Investor Day" in New York zijn lange termijnstrategie tot 2030 toegelicht. Het bedrijf zet in op een forse uitbreiding van het gamma geëlektrificeerde voertuigen, investeert in nieuwe productiefaciliteiten en rolt software-gedefinieerde voertuigtechnologie uit.
Hyundai bevestigt zijn doelstelling om tegen 2030 wereldwijd 5,55 miljoen voertuigen te verkopen, waarvan 3,3 miljoen geëlektrificeerde modellen. Het aanbod wordt uitgebreid met meer dan achttien hybrides, nieuwe batterij-elektrische modellen en de introductie van Extended Range EV’s vanaf 2027. Voor verschillende regio’s worden specifieke voertuigen ontwikkeld, zoals de IONIQ 3 voor Europa, een lokaal ontworpen EV voor India en de in China geproduceerde Elexio SUV en elektrische sedan.
In Noord-Amerika wil Hyundai een middelgrote pickup truck lanceren en het aanbod in lichte en zware bedrijfswagens uitbreiden. Ook de sportieve N-lijn groeit door tot meer dan zeven modellen in 2030, met de IONIQ 6 N als nieuw hoogtepunt. Luxemerk Genesis zal hybride, EREV- en BEV-aandrijvingen aanbieden in de volledige line-up en mikt op 350.000 jaarlijkse verkopen.
De productiecapaciteit wordt wereldwijd opgevoerd met 1,2 miljoen extra voertuigen. In de VS zal de Hyundai Motor Group Metaplant America tegen 2028 500.000 eenheden per jaar kunnen bouwen, goed voor circa 3.000 nieuwe banen. Ook in India, Ulsan en via CKD-locaties in onder meer Saoedi-Arabië en Vietnam komen extra volumes beschikbaar. Productie-innovaties worden doorgevoerd via het concept van de “Software Defined Factory” en de integratie van robotica.

Op technologisch vlak investeert Hyundai in batterij-ontwikkeling met als doel tegen 2027 de kosten met 30% te verlagen, de energiedichtheid met 15% te verhogen en laadtijden met 15% te verkorten. Vanaf 2026 wordt een cloud-gebaseerd batterijmanagement-systeem uitgerold. Het Software Defined Vehicle-platform, ondersteund door het nieuwe besturingssysteem Pleos en het infotainment-systeem Pleos Connect, moet zorgen voor doorlopende software-updates, personalisatie en nieuwe inkomstenmodellen.
Daarnaast wordt gewerkt aan autonome rijtechnologie via samenwerkingen met onder meer Waymo en General Motors. Strategische partnerschappen, met onder meer Amazon, moeten de zichtbaarheid en klantgerichtheid van het merk vergroten.
Financieel rekent Hyundai voor 2025 op een omzetgroei van 5 tot 6% en een operationele winstmarge van 6 tot 7%. Tegen 2030 is een investering van 77,3 biljoen Koreaanse won (9 miljard euro) gepland, verdeeld over onderzoek, kapitaalinvesteringen en strategische projecten. Het bedrijf streeft naar een operationele marge van 8 tot 9% tegen het einde van het decennium.
Meer info: 03/450.06.70 of https://www.hyundai.be
HYUNDAI BELGIUM
HYUNDAI MOTOR GROUP
ASTARA WESTERN EUROPE N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.