Jaguar Land Rover koppelt nieuwe JLR-identiteit aan nieuwe huisstijl

07/06/2023 OM 12:20 - Luc Willemijns
Jaguarlandroverstijl 050623

Jaguar Land Rover, nu bekend als JLR, onthult een nieuwe huisstijl als onderdeel van zijn evolutie naar een "House of Brands"-organisatie. De nieuwe identiteit belichaamt elegantie, moderniteit en de toekomstgerichte visie van het bedrijf terwijl de merken Range Rover, Defender, Discovery en Jaguar sterker worden door deze aanpak, klinkt het.

Doel van de verandering is om ambiguïteit te verminderen en het unieke DNA van elk merk binnen JLR te benadrukken. Het bedrijf wil zo zijn visie versnellen om "Proud Creators of Modern Luxury" te worden.

Het creatieve proces achter de nieuwe huisstijl was gericht op elegantie, moderniteit en vooruitstrevendheid om de richting en ambitie van het bedrijf te tonen. Het lichtere gewicht van het embleem illustreert de stap naar verfijning en moderniteit.

Ondanks deze verandering bevestigde JLR dat het merk Land Rover een essentieel onderdeel van het bedrijfs-DNA zal blijven. Het merk zal blijven verschijnen op auto's, websites, sociale media en dealerships en zal de topmerken Range Rover, Defender en Discovery ondersteunen.

JLR's Reimagine-strategie vertaalt zich in een visie op moderne luxe door duurzaam design. Het bedrijf transformeert zijn activiteiten om tegen 2039 netto-koolstofneutraal te worden, met een stappenplan om de emissies van de eigen activiteiten en waardenketens tegen 2030 te verminderen. Elektrificatie staat centraal in deze strategie, met plannen om tegen het einde van dit decennium een volledig elektrisch model te introduceren in de Range Rover, Discovery en Defender gamma's terwijl Jaguar volledig elektrisch wordt.

Meer info: 03/241.11.11 of https://www.jaguarlandrover.com.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.