Lighthouse versterkt reis- en hotelplatform via overname Spaans The Hotels Network

17/04/2025 OM 11:14 - Luc Willemijns
Lighthousethehotelsnetwork1 160425

Lighthouse, aanbieder van een commercieel platform voor de reis- en hotelsector, neemt het Spaanse The Hotels Network (Barcelona) over. Het Spaanse technologiebedrijf is gespecialiseerd in gepersonaliseerde marketing en conversie-optimalisatie voor hotels. Door de overname voegt Lighthouse nieuwe marketing-functionaliteiten toe aan zijn bestaande oplossingen voor prijszetting, benchmarking en distributie. Lighthouse tankte in een C-investeringsronde onlangs nog 370 miljoen USD (351 miljoen euro),

The Hotels Network, opgericht in 2015, bedient meer dan 20.000 hotels in meer dan honderd landen. Tot de klanten horen onder meer Minor Hotels, One&Only Resorts en Preferred Hotels & Resorts. De technologie van het bedrijf combineert prijsgegevens, voorspellende personalisatie en cross-channel marketing in één cloud-omgeving. Gemiddeld realiseren hotelklanten een stijging van 32% in directe boekingen.

Lighthousethehotelsnetwork2 160425
Lighthousethehotelsnetwork3 160425

Door de integratie met Lighthouse worden marktdata en prijsinzichten gekoppeld aan gepersonaliseerde marketing en conversie-optimalisatie. Hotels kunnen op basis van live gebruikersgedrag, AI en algoritmes zoals KITT gerichte aanbiedingen en communicatie uitsturen via hun eigen kanalen.

De overname past binnen de groeistrategie van Lighthouse, dat zijn platform verder uitbreidt met toepassingen rond prijsbeheer, business intelligence, benchmarking en distributie-management. Lighthouse bedient momenteel meer dan 70.000 hotels in 185 landen.

Meer info: https://www.mylighthouse.com

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.