Start-up Dripl start "refillution" met gezonde frisdrankfabriekjes

31/12/2020 OM 10:08 - Luc Willemijns
Dripl1 dec1720

Start-up Dripl B.V. (Kessel-Lo) zet een verpakkingsvrije drankautomaat in de markt waar men een drinkfles of glas met gezonde limonade, zoals gember-limoen of ijsthee, kan vullen. Het neemt zich voor daarmee de "achterhaalde" frisdrankenindustrie op zijn kop te zetten.

Dripl, opgericht door Colin Deblonde, Lucas Moreau, Lukas Marivoet en Mathijs Vanacker, is een "refillutionair" limonademerk. De Dripl Refill Point is een kleine frisdrankfabriek die ter plaatse limonade produceert op basis van gefilterd kraanwater en een smaakconcentraat. Het toestel biedt vier verschillende smaken of (gewoon) spuitwater aan. Tot het assortiment van Dripl horen suikerarme en natuurlijke limonades zoals gember-limoen en ijsthee.

Dripl2 dec1720

Met zijn slimme technologie behoort Dripl Refill Point tot de volgende generatie vending-toestellen. Alle verkoopsdata worden nauwgezet opvolgd. Het software-platform, dat door de start-up zelf werd ontwikkeld, stuurt automatisch een melding als er een smaakcapsule dient vervangen.

Dripl heeft intussen een eerste financieringsronde achter de rug. Het innovatieve totaalconcept van de start-up speelt in op de combinatie van overheersende consumptie-trends (gezonder leven, evoluerende smaakvoorkeuren, eco-bewustzijn en gebruiksgemak).

Dripl3 dec1720
Dripl4 dec1720
Dripl5 dec1720

De start-up, die inmiddels een tiental toestellen actief heeft en voornamelijk op het bedrijfsleven mikt, is onderdeel van accelerator Start it @KBC. Dripl is zowel een food-, hardware- als software start-up.

Meer info: 0478/83.72.65 of http://www.dripl.be.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.