Start-up Dripl start "refillution" met gezonde frisdrankfabriekjes

Start-up Dripl B.V. (Kessel-Lo) zet een verpakkingsvrije drankautomaat in de markt waar men een drinkfles of glas met gezonde limonade, zoals gember-limoen of ijsthee, kan vullen. Het neemt zich voor daarmee de "achterhaalde" frisdrankenindustrie op zijn kop te zetten.
Dripl, opgericht door Colin Deblonde, Lucas Moreau, Lukas Marivoet en Mathijs Vanacker, is een "refillutionair" limonademerk. De Dripl Refill Point is een kleine frisdrankfabriek die ter plaatse limonade produceert op basis van gefilterd kraanwater en een smaakconcentraat. Het toestel biedt vier verschillende smaken of (gewoon) spuitwater aan. Tot het assortiment van Dripl horen suikerarme en natuurlijke limonades zoals gember-limoen en ijsthee.

Met zijn slimme technologie behoort Dripl Refill Point tot de volgende generatie vending-toestellen. Alle verkoopsdata worden nauwgezet opvolgd. Het software-platform, dat door de start-up zelf werd ontwikkeld, stuurt automatisch een melding als er een smaakcapsule dient vervangen.
Dripl heeft intussen een eerste financieringsronde achter de rug. Het innovatieve totaalconcept van de start-up speelt in op de combinatie van overheersende consumptie-trends (gezonder leven, evoluerende smaakvoorkeuren, eco-bewustzijn en gebruiksgemak).
De start-up, die inmiddels een tiental toestellen actief heeft en voornamelijk op het bedrijfsleven mikt, is onderdeel van accelerator Start it @KBC. Dripl is zowel een food-, hardware- als software start-up.
Meer info: 0478/83.72.65 of http://www.dripl.be.
DRIPL B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.