SAS en Notilyze bieden energieleveranciers inzicht in klantengedrag

SAS Institute N.V. (Tervuren) heeft samen met het Nederlandse Notilyze (Rotterdam), leverancier van analytics-oplossingen en diensten, een systeem ontwikkeld waarmee energieleveranciers incasso-processen kunnen optimaliseren door tijdig afwijkend betaalgedrag van hun klanten vast te stellen en (klant)gericht actie te ondernemen.
SAS en Notilyze ontwikkelen een systeem dat energieleveranciers helpt inzichten te genereren uit het betaalgedrag van hun klanten zodat zij betalingsproblemen tijdig kunnen detecteren, voorkomen of oplossen. Met de oplossing van SAS en Notilyze kunnen energieleveranciers een groot deel van hun incasso-taken automatiseren, zonder de individuele klant uit het oog te verliezen. Het systeem kan namelijk met behulp van AI patronen binnen klantgegevens herkennen en bijvoorbeeld signaleren dat een klant vaker te laat is met betalen terwijl dat eerder nooit gebeurde. Op basis van die signalen kunnen energieleveranciers samen met deze klanten tijdig op zoek gaan naar een oplossing.

Het systeem is gebouwd op SAS-technologie en draait in de cloud. Het kan volledig worden geïntegreerd in de bestaande processen van energieleveranciers. Wat deze oplossing volgens de bedrijven echter onderscheidend maakt, is het menselijke aspect. Door middel van data analytics kunnen incasso-medewerkers proactief te werk gaan en contact opnemen met klanten die in betalingsproblemen zijn gekomen of dreigen te komen om een oplossing op maat voor te stellen.
Meer info: 02/766.07.00 of http://www.sas.com.
SAS INSTITUTE N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.